Шкільна інформатика: новий стандарт, методика викладання, підготовка вчителів.
Робота секцій в Інтернет-режимі: 7-18 квітня 2014
Обговорення матеріалів на блозі: 17 квітня 2014
Обговорення матеріалів на блозі: 17 квітня 2014
Секція 1. Інформатика в початковій школі: перспективи й реалії сьогодення.
- Методика викладання інформатики в початковій школі.
- Науково-методичне й навчально-методичне забезпечення предмета "Сходинки до інформатики".
- Підготовка вчителів до викладання предмета "Сходинки до інформатики" в системі післядипломної педагогічної освіти.
- Формування інформатичної компетентності всіх учасників освітнього процесу в початковій школі.
Питання для обговорення:
ОтветитьУдалить1. Виберіть, які навички 21 століття, на Вашу думку, можна сформувати в дітей молодшого шкільного віку в процесі вивчення курсу «Сходинки до інформатики»:
• Інформаційна грамотність
• Висока продуктивність праці
• Аналітичне мислення
• Швидкий пошук та обробка інформації
• Ефективне спілкування
• Творче ставлення до справи
• Робота в проектах
• Робота в команді
• Вирішення проблем
• Уміння брати відповідальність на себе
• Життєві компетентності
2. Яким Ви бачите сучасний урок інформатики в початковій школі?
3. Які форми підвищення кваліфікації Ви вважаєте доцільними для підготовки до викладання предмета «Сходинки до інформатики»?
На мою думку, всі запропоновані навички можна сформувати в учнів початкової школи, але за умови впровадження в навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій, які передбачають активні методи, форми та прийоми роботи з учнями, та якими майстерно володіє сам педагог, Форми підвищення кваліфікації доцільні як очні, так і дистанційні. Це залежить від рівня професійної майстерності вчителя та володіння ним ІКТ.
УдалитьПока не готова выбирать из перечня предложенных вопросов Светланы Иванисовой (опыта мало) ;( Больше интересует тема "Формування інформатичної компетентності всіх учасників освітнього процесу в початковій школі." Думаю, что здесь возможны разные способы, но самое главное: привлечение к работе на сайте школы, социальных сетях, блоге учителя, в интернет-конкурсах и конкурсах связанных с созданием электронных документов. Это развивает коммуникационные компетентности ученики-родители-учителя-администрация и информационные.
ОтветитьУдалитьЗгодна з вами, Тетяна, на сьогоднішній день існує дуже багато форм методів для формування інформаційної компетентності всіх учасників освітнього процесу.. Від учителя початкових класів, який, з огляду на специфіку предметного навчання, змушений працювати з різнопредметним матеріалом, окрім загальних інформаційних умінь, вимагаються ще й уміння інтегрувати міжпредметні відомості, створювати якісно новий власний навчальний матеріал. Таким чином сучасний учитель початкових класів повинен володіти основними прийомами роботи в мережі Інтернет, розуміти, як організовані служби глобальної мережі, якими ресурсами можна скористатися для поповнення своїх методичних знань, як дізнатися через Інтернет про педагогічний досвід. Необхідними для вчителя є знання, навички та вміння щодо організації та виконання пошуку потрібної інформації, що зберігається у веб-документах, здійснення за допомогою електронної пошти зв’ язку зі своїми колегами.
ОтветитьУдалитьЯк Ви вважаєте, де і як повинен всьому цьому навчитися педагог?
ОтветитьУдалитьПрежде всего, самостоятельно. Тем более есть продвинутые ученики, учителя, много дистанционных тренингов. Думаю, что школа тоже должна принимать участие в этом: хотя бы в каникулы организовывать "ликбезы". А администрацию надо заинтересовывать в том, чтобы эти занятия проводились.
УдалитьЭтот комментарий был удален автором.
ОтветитьУдалить