Проект Резолюції конференції
«Інформаційні технології в освіті: особистість, освітній простір,
методологія навчання, освітні ресурси»
V Міжнародного освітнього Форуму
«Особистість в єдиному освітньому просторі»
07-18 квітня 2014р.
м. Запоріжжя, Україна
Робота конференції була
організована за наступними напрямками:
1. Інформатика в початковій школі: перспективи й
реалії сьогодення.
- Методика викладання інформатики в початковій школі.
- Науково-методичне й навчально-методичне забезпечення предмета "Сходинки до інформатики".
- Підготовка вчителів до викладання предмета "Сходинки до інформатики" в системі післядипломної педагогічної освіти.
- Формування інформатичної компетентності всіх учасників освітнього процесу в початковій школі.
2. Проблеми розробки й
впровадження інформаційно-комунікаційних технологій та електронного освітнього
контенту.
- Використання квест-технологій для створення освітнього контенту.
- Створення віртуального освітнього середовища сучасними Інтернет -засобами.
- Досвід впровадження і використання систем управління навчальним процесом у інформаційному освітньому середовище.
- Розвиток ІКТ-компетентності вчителів.
3. Медіа та інформаційна грамотність
як основа безперервної освіти.
- Медіа та інформаційна грамотність як основа безперервної освіти.
- Медіа та інформаційна грамотність у системі дошкільної та початкової освіти.
- Всеукраїнський експеримент з упровадження медіаосвіти: здобутки та перешкоди.
- Аудіовізуальна складова медіаосвіти.
В ході обговорення учасники
конференції відзначили:
- актуальність та злободенні тем і питань, яким присвячені тези та статті надіслані на конференцію;
- велику роль під час запровадження в навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій, які передбачають активні методи, форми та прийоми роботи з учнями, рівня професійної майстерності вчителя та володіння ним ІКТ;
- доцільними формами підвищення кваліфікації викладачів у засвоєнні ІКТ є очна та дистанційна форми;
- підвищенню рівня кваліфікації викладачів в області ІКТ сприяє плановий підхід в організації курсів підвищення кваліфікації, а також можливість дистанційної освіти в нашій області;
- впровадження інформаційних технологій в освітній процес сприяє підвищенню якості освіти, вдосконалення системи управління освітою;
- найголовнішими проблемами щодо ефективного впровадження ІКТ, на жаль, є недостатня матеріальна база навчальних закладів та пасивність самих вчителів;
- створенню якісного електронного контенту ще не приділяється достатня увага - освітній контент повинні розробляти вчителі, які працюють у даній сфері та досконало володіють методикою навчання.
У ході опитування учасники
конференції відзначили:
Секція 1
- 98% респондентів вважають, що доцільно починати вивчення основ інформатики зі старшого дошкільного та молодшого шкільного віку, тому що це сприяє розвитку мислення й інших психічних процесів у дітей. Курс «Сходинки до інформатики» орієнтований на розвиток логічного, алгоритмічного й системного мислення, сприяє більш успішному засвоєнню базових дисциплін, а також є пропедевтичним до вивчення складних розділів програми з інформатики в наступних класах. Проте, було відмічено, що однієї години на тиждень на вивчення предмета «Сходинки до інформатики» в початковій школі недостатньо для опанування всього обсягу інформації, закладеного в Програмі, що спричиняє перевантаження учнів.
- За новим Державним стандартом початкової загальної освіти оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально у 24 класах з деяких предметів інваріантної складової навчального плану початкової школи й курсу «Сходинки до інформатики» зокрема. З метою оцінювання індивідуальних досягнень учнів може бути використаний метод оцінювання портфоліо. Учнівські портфоліо особливо актуальні з огляду на те, що молодший школяр є головним учасником освітнього процесу. Отже, є необхідність визначити, які портфоліо (за змістом) є найбільш доцільними для використання в початковій школі. Учасники анкетного опитування вважають це питання актуальним і їхня думка становить таку частку: портфоліо досягнень (43%), портфоліо розвитку (38%), портфоліо проектної діяльності (14%), порт фоліо теми (5%).
Секція 2
- ·важливе значення для підготовки та підвищення рівня кваліфікації щодо впровадження ІКТ мають: самоосвіта (23%), курси підвищення кваліфікації (21%), тренінги (21%)
- основну підготовку та підвищення рівня кваліфікації щодо впровадження ІКТ вчителі отримують на базі ОІППО (42%) та дистанційно (29%)
- найголовнішою проблемою щодо ефективного впровадження ІКТ учасники опитування назвали технічне оснащення та програмне оснащення (75%), менш важливими проблемами учасники вважають організаційні питання (43%) та низький рівень володіння ІКТ і відсутність мотивації (68%)
- 70% опитаних використовують в своїй діяльності освітній контент, але аналізуючи відповіді на запитання «Який освітній контент ви використовуєте?» можна зробити висновок, що у учасників не достатньо сформований понятійний апарат.
- Учасники опитування оцінили якість освітнього контенту на 3 бали (54%)
Учасники конференції
рекомендують:
Міністерству освіти і науки України:
- Розглянути можливість збільшення кількості годин на вивчення курсу «Сходинки до інформатики» в початковій школі.
- Сприяти створенню якісних підручників і навчальних посібників з інформатики для початкової школи.
- Забезпечити вироблення чіткої національної політики в галузі створення освітнього контенту.
- Приділяти особливу увагу і підтримувати ініціативу регіонів у розробці комплексних проектів в галузі інформатизації освіти.
Інституту інноваційних технологій і змісту навчання МОН України та
Інституту інформаційних технологій і засобів навчання МОН України:
- Розробити методичні рекомендації щодо використання методу порт фоліо в початковій школі.
- Організувати апробацію підручників до їх масового друку й розповсюдження в загальноосвітніх навчальних закладах.
- Розробити методику використання ІКТ та електронних освітніх ресурсів у викладанні загальнонавчальних дисциплін.
- Розробити програми профільних курсів з базових навчальних предметів з використанням ІКТ.
- Розробити програми, навчальні плани і зміст дистанційних курсів для учнів допрофільних і профільних класів загальноосвітніх закладів України.
- Почати виготовлення аудіовізуальних методичних матеріалів для практичної роботи вихователів ДНЗ, вчителів загальноосвітніх шкіл, працівників позашкільної освіти та професійно-технічних закладів.
- Створити систему показників рівня медіа та інформаційної грамотності в освітніх закладах області.
Місцевим органам управління освітою:
- Постійно оновлювати й покращувати матеріально-технічне забезпечення шкіл.
- Створити в кожному навчальному закладі кабінет інформатики для початкової школи.
- Створити обласний та районні координаційні ради з питань інформатизації освіти.
- Активніше впроваджувати медіа та інформаційну грамотність у навчально-виховній процес освітніх закладів.
- Продовжувати практику проведення міжнародного медіафестивалю.
Запорізькому обласному інституту післядипломної педагогічної освіти:
- Продовжити системну роботу щодо підвищення кваліфікації вчителів початкових класів у між курсовий період.
- Розширити спектр масових форм роботи з учителями педагогічними читаннями, виставками, інтерактивними діловими іграми, іншими формами методичної роботи.
- Продовжити роботу по створенню дистанційних курсів для учнів та впровадження дистанційного навчання.
- Поєднувати зусилля вихователів ДНЗ, вчителів загальноосвітніх шкіл, працівників позашкільної освіти та професійно-технічних закладів з метою розробки методичних рекомендацій з упровадження медіа та інформаційної грамотності.
- Впроваджувати системи літніх шкіл з упровадження медіа та інформаційної грамотності.
- Запровадити у Запорізькій області регіональний проект з упровадження медіа та інформаційної грамотності згідно основним напрямам регіональної Концепції, затвердженої Вченою Радою КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
- Поширити практику проведення тренінгів з упровадження медіа та інформаційної грамотності в освітніх закладах області, насамперед, м. Запоріжжя.
Керівникам освітніх установ:
- Оптимізувати науково-методичну роботу з питань розвитку інноваційного мислення педагогів підготовки їх до роботи на засадах особистісно орієнтованої, компетентнісної освіти.
- Спрямувати всі форми методичної роботи на стимулювання творчих знахідок, активності педагогів, упровадження перспективних наукових досягнень, інформаційних технологій навчання. Винайти можливість для додаткового навчання учителів у міжкурсовий період з метою впровадження в освітній процес інноваційних технологій.
- На розгляд педагогічних рад виносити не лише питання контролю, а й обговорення сутності інформаційних освітніх технологій, перспективного педагогічного досвіду та необхідності і можливості їх упровадження в освітній процес.
- Створити умови для ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі та управлінській діяльності.
- Рекомендувати навчальним закладам використовувати в своїй діяльності автоматизовані системи управління навчально-виховним процесом.
- Брати участь в українських та міжнародних науково-практичних конференціях з медіа та інформаційної грамотності та медіаосвіти.
Комментариев нет:
Отправить комментарий